HotSpot to lokalizacja, w której można połączyć się bezprzewodowo z Internetem przy użyciu własnego laptopa, tabletu lub smartphona. Hotspoty mogą być zlokalizowane w hotelach, kawiarniach i restauracjach, klubach, centrach handlowych, urzędach, na stadionach i w obiektach sportowych, dworcach kolejowych i autobusowych, lotniskach, stacjach paliw oraz we wszelkich miejscach użyteczności publicznej. Hotspot w obiekcie komercyjnym, takim jak restauracja, galeria handlowa lub sklep jest powszechnie oczekiwanym przez klientów udogodnieniem i może decydować o przewadze konkurencyjnej. Hotspoty w miejscach użyteczności publicznej usprawniają komunikację z/między użytkownikami oraz zwiększają atrakcyjność danej lokalizacji - np. jako obiektu turystycznego.
Podstawy działania
Na HotSpot składa się sprzęt WiFi - punkty dostępowe oraz zarządzający nimi kontroler i oprogramowanie. Zasadnicze znaczenie dla właściciela HotSpotu ma sposób, w jaki zostanie zrealizowana autoryzacja użytkowników. Obecnie rzadko stosuje się Hotspoty całkowicie otwarte, tj. świadczące usługi dostępu do sieci całkowicie anonimowym użytkownikom. Przeważają rozwiązania bazujące na tzw. "Captive Portal" wymagające pewnej formy auto-identyfikacji i weryfikacji tożsamości.
Właściciel HotSpota decyduje w jaki sposób i komu będzie świadczyć dostęp do internetu oraz czy usługa ta będzie udostępniana odpłatnie. System zarządzający Hotspotem pozwala kontrolować dostęp do Internetu, limitować szybkość łącza, oraz (jeśli jest to w danym scenariuszu wymagane) generować tymczasowe kody umożliwiające dostęp przez określony czas.
Weryfikacja tożsamości użytkowników
System WiFi wykorzystujący Captive Portal pozwala na natychmiastowe połączenie do sieci, po czym przekierowuje przegladarkę użytkownika na dedykowany mini-portal, na którym realizowana jest autoryzacja. Autoryzacja odbywać się może za pośrednictwem telefonu (SMS), e-maila, aplikacji wbudowanej w smartphone lub portalu społecznościowego (typowo FaceBook) - to ostatnie rozwiązanie staje się ostatnio coraz popularniejsze. Spersonalizowany Captive Portal zawiera wszystkie informacje o właścicielu: nazwę, logo, regulamin dostępu, itp. Jednocześnie system przechowuje logi aktywności użytkowników - co wymagane jest przez prawo.
HotSpot w handlu - budowanie marki i programy lojalnościowe
Integracja systemów WiFi-HotSpot z portalami społecznościowymi jest szczególnie atrakcyjna dla placówek handlu detalicznego, hoteli oraz restauracji, pozwala na proste budowanie marki on-line, wdrażanie programów lojalnościowych dla użytkowników, a także na zbieranie dokładnych informacji dotyczących statystyk odwiedzin, zakresu zakupów, itp.
Wdrożenie HotSpot
Oferujemy wdrożenie systemów hot spot w modelu "pod-klucz". Po dokonaniu wizji lokalnej określamy liczbę punktów dostępowycyh i inne warunki techniczne - głównie dotyczące parametrów wykorzystania łącza internetowego, zabezpieczeń, itp. HotSpot może być zarządzany bezpośrednio przez właściciela lub przez nas. Oferujemy kilka modeli rozliczeń.