Bezpłatne WiFi na stadionie i hali sportowej choć ciągle stosunkowo rzadko spotykane staje się coraz popularniejsze. W marcu 2015 z bardzo pozytywnym przyjęciem spotkała się decyzja władz klubowych o instalacji WiFi na stadionie Legii w Warszawie. Dostępna dla kibiców sieć WiFi to nie tylko dodatkowy koszt, to także potencjał reklamowy i marketingowy realizowany dzięki uslugom „social-wifi”.
Jednocześnie, wdrożenie sieci WiFi w obiektach sportowych to dość trudny problem techniczny. Duża liczba użytkowników oznacza konieczność instalacji wielu AP. Np. 30 tys. widzów na stadionie, to (szacunkowo) 10 tys. użytkowników WiFi - czyli konieczność instalacji 50-100 AP. Przy jednoczesnym braku przeszkód "terenowych" tłumiących sygnał od poszczególnych AP stopień zakłóceń między-kanałowych jest bardzo duży. Odpowiednią jakość usług zapewnia się stosując specjalne punkty dostępowe z sektorowymi antenami, potrafiące inteligentnie kształtowac pole sygnału.
Wymagania stawiane sieciom WiFi w obiektach sportowych są następujące:
- Konieczność instalacji punktów dostępowych przeznaczony do montażu zewnętrznego
- Obsługa obszarów o zmiennej, a często bardzo dużej koncentracji użytkowników
- Instalacja sprzętu WiFi (punktów dostępowych i okablownia) w „trudnych warunkach” – np. w obiektach narzucających ograniczenia dotyczące montażu sprzętu lub posiadających starą infrastrukturę kablową niekompatybilną z nowym sprzętem sieciowym.
- Wdrożenie rozwiązań umożliwiającyh osiągniecie wymiaernych korzyści przez operatora sieci – monetyzacja poprzez reklamy i rozwiązania „social WiFi”