E-mailTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. telefon: +48226466873

Wi-Fi w sklepie

.

Przedsiębiorstwa handlu detalicznego muszą radzić sobie z narastającą konkurencją i stale poszukiwać nowych innowacyjnych kanałów pozyskania i utrzymania klienta. Technologia Wi-Fi jest właśnie jednym z nowych środków w zakresie marketingu, a także w zakresie operacyjnym, który efektywnie wykorzystany pozwala na utrzymanie przewagi konkurencyjnej.

Jak wykorzystać i jak zarobić na Wi-Fi w centrum handlowym?

Dostępność sieci Wi-Fi w centrum handlowym, czy też dużym sklepie jest coraz częściej oczekiwana przez klientów. W dobie cyfrowej  konsumenci oczekują dostępu do internetu w każdym miejscu, w którym spędzają czas, a niewątpliwie takim miejscem jest też centrum handlowe. Dostęp do internetu wykorzystywany jest przez klientów w celu sprawdzania i porównywania ofert, aktywności w kanałach społecznościowych ale także partycypacji w programach lojalnościowych np. poprzez pobieranie e-kuponów. W zamian za darmowy dostęp do sieci oferowany klientom właściciele obieketu handlowego otrzymują cenną informację o profilu swoich (potencjalnych) klientów. Nowe technologie geo-lokalizacyjne pozwalają określić położenie klienta z dokładnością do kilku metrów – tylko w oparciu o sieć Wi-Fi – nawet gdy klient nie jest do niej podłączony. Dane lokalizacyjne pozwalają na uzyskanie cennych informacji statystycznych np. dotyczących najpopularniejszych oraz nieodwiedzanych obszarów przestrzeni sklepowej. Z kolei, w przypadku klientów połączonych, możliwe jest prowadzenie b. silnie fokusowanej akcji marketingowej dotyczącej konkretnych produktów lub marek.

Sieć Wi-Fi w sklepie lub dużym obiekcie handlowym pozwala na:

  • obsługę przenośnych terminali płatniczych - PoS,
  • dostęp personelu do systemów informatycznych z tabletów i smartfonów, co pozwala na zwiększenie mobilności obsługi,
  • obsługę kiosków interaktywnych i tablic reklamowych oraz informacyjnych,
  • telefonię VoIP na potrzeby wewnętrzne,
  • lokalizację klientów  i uzyskiwanie danych statystycznych dotyczących ich miejsc przebywania
  • zindywidualizowany marketing poprzez prezentację reklam, wysyłanie e-kuponów w zależności od odwiedzanego sklepu, stoiska lub obszaru sklepu.

Sprawna realizacja wszystkich wyżej wymienionych zadań przez sieć bezprzewodową, a także obsługa różnych modeli marketingowych wymaga odpowiedniej infrastruktury technicznej zarządzajacej siecią Wi-Fi, którą powinien charakteryzować:

  • stabilny, odporny na zakłócenia sygnał Wi-Fi na terenie calego obiektu,
  • bezpieczeństwo narzucone przez odpowiednie normy związane z wymaganiami odnośnie terminali płatniczych (szyfrowanie danych, autoryzacja),
  • możliwość monitorowania i blokowania ruchu konkretnych użytkowników w przypadku wykrycia nadużyć i zagrożenia bezpieczeństwa sieci,
  • zcentralizowane zarządzanie z opcją outsourcingu operacji stricte technicznych
  • oprogramowanie pozwalające na budowanie darmowych stref dostępu HotSpot z możliwością logowania poprzez podanie numeru telefonu lub zintegrowane z kontami na portalach społecznościowych,
  • możliwość pracy w trybie kratowym (mesh) bez konieczności doprowadzania kabli Ethernet do wszystkich punktów dostępowych
  • usługi geolokalizacji prezentujace uzyskane dane w postaci zestawień, statystyk i map cieplnych (heat-maps),
  • oprogramowanie realizujące personalizowane akcje marketingowe za pośrednictwem sieci bezprzewodowej.

 

Zastosowania:

mapa ciepla - liczba odwiedzających

Rysunek - przykład wykorzystania "map ciepła" (heatmap)  do obrazowania liczby odwiedzających obiekt

 

Geo-lokalizacja - statystyki

Rysunek - przykład wykorzystania interaktywnych  statystyk geo-lokalizacyjnych do prezentacji liczby odwiedzających.

Więcej informacji:

 

Tags: sklepy galeria handlowa lokalizacja

Kontakt

sprzedaż:

e-mail: sales@cc.com.pl

 


pomoc techniczna:

e-mail: support@cc.com.pl

 

CC Otwarte Systemy Komputerowe Sp. z o.o.

Dostarczamy bezpieczne rozwiązania sieciowe oraz oprogramowanie od 2001 roku. Projektujemy i wdrażamy infrastrukturę bezpieczeństwa sieciowego: systemy firewall, content security oraz systemy autoryzacji; wdrażamy infrastrukturę sieci LAN, WAN i WiFi. Nasi inżynierowie posiadają certyfikację producentów takich jak: Check Point, HPE / Aruba Networks, Juniper Networks, Palo Alto Networks, Ruckus Networks (Arris), Arista, Fortinet, Flowmon, Fudo Security, Gemalto, Sophos, Vasco, i innych a także certyfikaty CISSP i PRINCE2.

Oferta

  • Dostawa i wdrożenia sieci WiFi
  • Dostawa i wdrożenia sieci LAN i WAN
  • Dostawa i wdrożenie systemów bezpieczeństwa
  • Wsparcie techniczne
  • Outsouring w zakresie administracji systemów IT
  • Oprogramowanie na zamówienie: portale internetowe, aplikacje biznesowe, aplikacje naukowe, aplikacje specjalizowane

Lokalizacja

world-map

Rakowiecka 36, 02-532 Warszawa

tel. +48 22 646-68-73

faks. +48 22 6063780

sprzedaż - e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pomoc techniczna - e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.